哥哥爸爸真偉大,名譽照我家~為國去打仗,當兵笑哈哈!走吧走吧,哥哥爸爸,家事不用你牽掛,只要我長大,只要我長大~

這首《只要我長大》自從狐狸媽小時候不知道在哪裡學過後,就一直記到現在,但好笑的是,狐狸媽一直以為歌詞是「命運找我家」,直到很後來很後來一次和朋友討論到,才發現原來歌詞是「名譽照我家」,這才解開狐狸媽多年來的疑惑XDDDD

不過像這樣的行軍歌曲不只台灣有喔,西方也有一首行軍主題的兒歌 The Noble Duke of York ( 約克的尊爵 ),是活潑好動的小男生會喜歡的類型喔!

 

Screenshot_1

歌詞:www.littlefox.com 

The Noble Duke of York 

Oh, the noble Duke of York, 
He had ten thousand men. 
He marched them up to the top of the hill,
And he marched them down again. 

And when they were up, they were up. 
And when they were down, they were down. 
But when they were only halfway up, 
They were neither up nor down.

Oh, the noble Duke of York, 
His soldiers numbered ten. 
He marched them up to the top of the hill, 
And he marched them down again.

 

 

 

arrow
arrow

    Little Fox英語 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()